Prológus - 6 év emléke
Midori Aida 2012.05.20. 17:28
Meglehetősen eseménytelen kezdés, Sakura néhány emlékén kívül szinte semmit sem tudunk meg.
Remélem, azért nem sikerült nagyon unalmasra. Bár amilyen rövid, szerintem még úgy is ki lehetne bírni.
Én speciel elég jól szórakoztam, miközben a saját iskolai tapasztalataimat próbáltam átvetíteni a ficbe x'D
~
Az 1. fejezetben viszont majd garantáltan beindulnak a dolgok, és végre alkalmunk lesz több szereplőt is megismerni.
Várjátok? Mert én igen ;)
Sakura éppen a polcán porosodó könyveket pakolgatta. Mikor két vaskos mű következett, észrevett egy közéjük préselődő kicsi, szamárfüles füzetet. Elolvasta a címkét:
„Haruno Sakura
Mindenes füzet”
Kézírásából ítélve akkor még általános iskolás lehetett.
Lejjebb apró szívek - egy nagyobban pedig egy S betű - díszítették a borítót.
Ekkor jutott eszébe minden arról a napról, amikor megvette a füzetet.
_____
A tízéves Sakura a papír-írószerbolt bejáratánál álldogált. Odaszólt a kirakatot bámuló szőke barátnőjének:
- Te, Ino, neked is betelt a matekfüzeted?
- Már rég, de van otthon. Most egy simalapút kéne vennem - válaszolt a szólított, még mindig a kirakatot méregetve.
- De a múltkor azt mondtad, hogy a természetismeret füzetednek még a közepénél se jársz!
- Tudom, nem is az iskolába kell.
- Hanem? - a lány nehezen tudta elképzelni, hogy az iskolán kívül hol lehet hasznát venni egy füzetnek.
- Otthonra. Például rajzolni vagy írni bele, ami eszembe jut. Ahogy anyukám szokta mondani, kiélni a kre... kréta... szóval... valamit, ami k betűvel kezdődik.
Sakura pedig csak állt, és abban a pillanatban elég butának érezte magát szőke osztálytársnőjéhez képest.
Majd úgy döntött, a négyzetrácsos füzet mellé vesz egy simát is.
_____
Elmosolyodott az emléken. Csodálkozott, hogy így, 6 év távlatából is fel tudta idézni ezeket a jelentéktelen pillanatokat - főleg, mivel a hosszú távú memóriája sem volt a legjobb.
_____
Amint hazaért, Sakurának első dolga volt, hogy ráírja a nevét a két új szerzeményére - de inkább azt várta, hogy belekezdhessen a simalapú füzetébe. Már kitalálta; rajzolni fog bele.
A négyzetrácsosra gyorsan ráfirkantotta, hogy „H. Sakura”, és már bele is süllyesztette az iskolatáskájába. Aztán a másik füzetet vette maga elé, és az előzővel ellentétben lassan, legszebb betűivel tette rá névjegyét. Majd, hogy ne legyen olyan üres a borító, szíveket kezdett el rá rajzolni. Ezután kinyitotta az első oldalnál, elővett egy ecsetet és vízfestéket, s hozzálátott egy virág festéséhez.
_____
A lány nevetve - és kicsit szégyenkezve - pillantott az első oldalon található festett tulipánra.
_____
Immár két éve van meg a füzete. Ezalatt az idő alatt jobbára naplónak használta, de mivel csak a legjelentősebb dolgokat írta le - és akkor sem volt valami bőbeszédű -, csak pár oldal telt még be.
De most elhatározta, hogy ezentúl mit fog megosztani a füzetével.
Kezdésnek a borítóra egy újabb szívet rajzolt, de most nagyobbat, és beleírta saját, egyben a fiú - akiért oda volt - nevének kezdőbetűjét.
S, mint Sakura.
S, mint Sasuke.
Ugyanezzel az elhatározással a következő oldalhoz lapozott, és nekiállt a vallomása megfogalmazásának - ugyanis úgy döntött, hogy valahogyan Sasuke tudtára fogja adni, mit érez iránta.
_____
A fejét fogva olvasott bele egy pár oldallal arrébb lévő vallomásféleségbe.
„Sasuke-kun, nem tudom, hogy mondjam el. Már egy ideje szeretlek...”
Aztán vastagon áthúzott sorok.
Lám, itt van 16 évesen, és még mindig ugyanazt a fiút szereti, viszont még most sem tisztázta az érzéseit iránta. Mintha arra várna, hogy Sasuke lépjen előbb...
Ezt tükrözi egy - írásából és szóhasználatából ítélve - kicsit későbbi, verssorokba rendezett alkotás meglévő első versszaka:
„Régóta figyellek téged,
Csak vegyél végre észre!
Szeretlek, ki kéne már mondanod,
Biztos kölcsönös a vonzalom!”
Ezt az önbizalmat. És még a szótagszám sem stimmel. A rímekről nem is beszélve...
Pedig irodalom órán erről biztos volt szó, odafigyelhetett volna. De nem, az ő okos fejének csak annyit kellett megjegyeznie, hogy szerelmes versek!
A mostani ismereteivel már biztos nem követné el ezeket a hibákat... Tényleg, újraírhatná azt a 4 sort! Na és persze több versszak is következhetne, mivel a tanáruk is mindig azt mondta, hogy: „Egy versszak nem vers!” - igaz, hogy csak akkor, amikor a kötelező verseket kellett felmondaniuk.
Bár forradalmian új lenne az ötlet... - áh, felejtsétek el, léteznek egy versszakos versek is.
De legalább ha ő híres lenne, és a versét megjelentetnék, majd kötelezővé tennék, akkor a szegény kis iskolásoknak nem kéne sokat megtanulni...
Mindegy, ő akkor is befejezi.
Így kezdődött Haruno Sakura költői pályafutása.
|